Reklama
  • Środa, 5 kwietnia (13:05)

    Komosa z warzywami

Składniki: 1 szklanka komosy ryżowej (quinoa), 1 żółta papryka, 30 dag pomidorków na gałązce, 1 ogórek sałatkowy, 1 mała cebula, 1 pęczek natki, 2-3 łyżki oliwy, sok z połowy cytryny, 1-2 ząbki czosnku, sól, pieprz, cukier

1. Komosę wsyp do miski i dokładnie wypłucz, zmieniając kilkakrotnie wodę. Przełóż do garnka z grubym dnem, zalej 2 szklankami wody. Dodaj 1/4 łyżeczki soli. Gotuj pod przykryciem ok. 15 minut. Zdejmij z ognia, przemieszaj, pozostaw pod przykryciem jeszcze na 5 min. Ostudź.

2. Paprykę umyj, osusz, przekrój na pół. Usuń gniazdo nasienne. Paprykowy miąższ pokrój w drobną kosteczkę. Pomidorki opłucz i osusz, pokrój na kawałki. Jeśli chcesz, możesz je sparzyć wrzątkiem, przelać na sicie zimną wodą, a potem obrać. Wyszoruj starannie i pokrój w większą kostkę ogórek.

Reklama

3. Cebulę obierz, drobno poszatkuj. Wymieszaj komosę, cebulę, pomidory, ogórek i paprykę. Dodaj grubo poszatkowane listki natki. Oliwę utrzyj razem z sokiem wyciśniętym z połowy cytryny. Dopraw przeciśniętym czosnkiem, solą, pieprzem i cukrem. Polej sałatkę, wymieszaj.

6 porcji, czas ok. 25 min; porcja – 250 kcal, cena 2,40 zł.

Świat kobiety

Zobacz również

  • Składniki na 4 porcje: 20 dag ryżu do risotto, 200 ml białego wytrawnego wina, 700 ml bulionu warzywnego, 20 dag marchewki, 30 dag sałaty rzymskiej, 5 dag migdałów blanszowanych, 5 dag startego... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.