Reklama
  • Wtorek, 3 stycznia (13:10)

    Dyniowy hummus

Skład na 6 porcji: ● 400 g dyni Hokkaido bez pestek, 1,5 szklanki czerwonej soczewicy, 5 łyżek pasty tahini, 6 łyżek soku z cytryny, 5 łyżek oliwy z oliwek, sól, świeżo zmielony pieprz, wędzona papryka do smaku

Reklama

Czas przygotowania 55 minut. Cena porcji ok. 0,75 zł.

Wydrążoną dynię kroję na kawałki i układam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.Skrapiam oliwą z oliwek, posypuję solą, pieprzem. Piekę ok. 25 minut w 180ºC, studzę. Ugotowaną soczewicę miksuję z sokiem z cytryny, oliwą i pastą sezamową tahini. Stopniowo dodaję również pół szklanki zimnej wody. Doprawiam solą, świeżo zmielonym pieprzem i odrobiną wędzonej papryki.

Następnie dodaję upieczoną dynię i całość miksuję na dość gładką pastę. Gdyby była bardzo gęsta, dolewam jeszcze wody. Dyniowy hummus podaję z grzankami czosnkowymi lub tostami, z dodatkiem pestek dyni albo kiełkami rzodkiewki i odrobiną dobrej oliwy z oliwek.

Zobacz również

  • Składniki na 4 porcje: 25 dag mąki, 5 jajek, 1 szklanka mleka, 3 łyżki wody mineralnej, 4 małe cukinie, 8 plastrów szynki parmeńskiej, 200 ml jogurtu greckiego, 4 łyżki oleju, kiełki rzeżuchy, sól,... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.