Reklama
  • Środa, 2 marca (14:00)

    Dyniowe kokilki zapiekane z kaszą quinoa i oscypkiem

Składniki na 2 porcje: 1 średnia dynia piżmowa, 1 szkl. kaszy quinoa, 15 dag oscypka, 20 dag wędzonego boczku, 1 cebula, 1/2 szkl. kukurydzy konse rwowej, 2 szkl. bulionu warzywnego, 2 łyżki mieszanki ziół: rozmaryn, bazylia, lubczyk, tymianek, 1 ząbek czosnku, oliwa, sól, pieprz.

1. Dynię umyj i ostrym nożem przekrój wzdłuż na pół. Pestki wytnij, miąższ delikatnie wyjmij łyżeczką, zostawiając cienką warstwę przy skórze. Spryskaj oliwą i posyp pieprzem.

Reklama

2. Kaszę dwukrotnie przepłucz na sitku. W rondelku rozgrzej łyżkę oliwy. Wrzuć kaszę i podgrzewaj kilka minut. Zalej gorącym bulionem. Przykryj i gotuj ok. 15 minut, aż wchłonie płyn.

3. Cebulę i czosnek obierz, po siekaj. Boczek potnij w kosteczkę. Przygotowane składniki podsmaż. Domieszaj kaszę, miąższ dyni, kukurydzę i zioła. Oscypek zetrzyj na grube wiórki.

4. Do wydrążonych połówek dyni nałóż farsz. Przykryj folią aluminiową, wstaw do piekarnika i zapiekaj przez 30 minut w 180ºC. Zdejmij folię, posyp oscypkiem, piecz 5-10 minut.

Ale zdrowe nasiona

Quinoa (komosa ryżowa) nie zawiera glutenu, ma natomiast bardzo dużo białka, i to kompletnego, czyli zawierającego wszystkie niezbędne aminokwasy, które muszą być dostarczane wraz z pożywieniem.

Jest mniej trwała niż inne kasze. Dobrze więc ją przechowywać w szczelnym pojemniku, w chłodnym miejscu (w lodówce wytrzyma do 6 miesięcy).

Nieoczyszczone nasiona komosy przed gotowaniem dokładnie opłuczmy, by zniknął gorzki posmak.

Naj

Zobacz również

  • Składniki na 4 porcje: 50 dag białych szparagów, 10 plastrów szynki, 200 ml śmietany 30 proc., 10 dag utartej mozzarelli, 2 ząbki czosnku, 2 żółtka, sól morska, biały pieprz, cukier, liście natki... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.