Reklama
  • Wtorek, 10 stycznia (08:00)

    Dynia z kaszą bulgur i bakaliami

Składniki na 4 porcje: 1 mała dynia hokkaido (ok. 60 dag), 20 dag kaszy bulgur, 10 dag pomidorów koktajlowych, 4 gałązki tymianku, 10 dag sera feta, 5 łyżek białego octu winnego, 1 łyżeczka musztardy, 4 łyżki oliwy z oliwek, 2 łyżki miodu, 5 dag orzechów włoskich, 7 dag migdałów, sól, pieprz.

Reklama

1. Dynię umyj, wytrzyj ręcznikiem papierowym. Rozetnij na pół, usuń środek z pestkami i obierz ze skórki. Miąższ dyni pokrój na nieco grubsze, długie paski. Ułóż je na blasze z piekarnika. Tymianek opłucz, osusz, listki poodrywaj od gałązek i posiekaj je.

2 łyżki oliwy wymieszaj z łyżką miodu, połową tymianku oraz musztardą. Przypraw solą i pieprzem. Sosem polej równomiernie dynię. Piecz ją 20 min w temp. 200 st.

2. W tym czasie kaszę bulgur ugotuj zgodnie z przepisem podanym na opakowaniu. Gotową wymieszaj z pozostałą oliwą, miodem i tymiankiem. Dodaj też ocet winny, sól i pieprz do smaku.

3. Migdały i orzechy grubo posiekaj, upraż je na patelni, dołóż do kaszy. Wyłóż ją na półmisek. Na niej połóż pokrojone pomidory i upieczoną dynię. Posyp pokruszoną fetą, polej sosem z pieczenia dyni.

Tekst pochodzi z magazynu

Tina

Zobacz również

  • Składniki na 6 porcji: 15 dag kaszy bulgur, 20 dag czerwonej soczewicy, 1 litr bulionu warzywnego, 1 kalafior, 3 pomidory, 1 cebula, 2 ząbki czosnku, 100 ml mleka kokosowego, 2 jajka, 250 ml piwa,... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.